Veel gestelde vragen

Neuscorrectie

Meestal meteen na het verwijderen van het kapje, hoewel de fine-tuning nog enkele maanden tot meer dan een jaar in beslag neemt, zeker indien u een dikke huid heeft.

Een neuscorrectie wordt niet als een pijnlijke behandeling ervaren.

Afhankelijk van uw werkzaamheden adviseren wij u na twee weken uw werkzaamheden/ opleiding te hervatten.

Indien er sprake is van medische klachten, kan uw zorgverzekeraar een deel van uw neuscorrectie vergoeden.

Deze vraag wordt regelmatig gesteld in onze praktijk. De angst voor een “zichtbaar litteken” is enerzijds begrijpelijk, maar wordt helaas ook actief aangewakkerd door sommige media. In de praktijk is de keuze van techniek echter niet zo bijzonder belangrijk voor u, zolang de chirurg in kwestie maar ervaren is met wat hij/zij doet. In ervaren handen is het litteken van een “open” neuscorrectie niet tot vrijwel niet zichtbaar, en eigenlijk zelden een bron van ontevredenheid. Ons advies is: kies uw chirurg uit op zijn/haar ervaring, reputatie en resultaten en niet op de “techniek” van opereren.

Facelift en halslift

Een facelift is geen pijnlijke ingreep. Vaak is het meer het ongemak van de drains, hechtingen, zwelling en slecht kunnen slapen dat vervelend is. Wanneer u ondanks dit last heeft van napijn kunt u de door dokter Wever voorgeschreven pijnstillers gebruiken.

Dat risico is met de huidige operatietechnieken zeer klein. De kans is feitelijk groter dat u op een sterker effect had gehoopt.

De eerste 3-4 maanden na de facelift is het gelaat nog wat gezwollen waardoor het resultaat wat mooier oogt dan het eindresultaat (de zogenaamde “honeymoon periode”). Daarna is het resultaat van een facelift jarenlang vrij stabiel, afhankelijk van lichamelijke factoren die dokter Wever met u zal bespreken. Bij (ex-) rokers, veel zonexpositie, een dikke huid, een zware kaaklijn, mensen die sterk zijn afgevallen, en mensen met een kleine schedelbouw, kan het resultaat van de facelift soms tegenvallen.

De effectiviteit en duurzaamheid van een draadlift is van een volstrekt andere orde en niet te vergelijken met een face-halslift.

Bij veroudering is het zelden zo dat slechts een onderdeel van het gelaat verouderd is. Het advies van dokter Wever is gericht op wat er op grond van zijn ervaring nodig is om een mooi en natuurlijk resultaat met de facelift te verkrijgen. Dat houdt in dat het soms voorkomt dat dokter Wever u zal adviseren om niet te opereren. Het komt echter ook voor dat hij een combinatie aan ingrepen met u bespreekt. Individuele ingrepen kunt u vinden in onze prijzenlijst.

Helaas komt het regelmatig voor dat klanten die voor een facelift verwezen worden door een andere kliniek de prijsvoering van die betreffende kliniek in het hoofd hebben wanneer ze dokter Wever bezoeken. Dit is helaas niet juist. De door ons gehanteerde prijzen voor een facelift veranderen niet als u door een andere kliniek verwezen bent. Kijkt u daarom naar onze website zodat wij u niet onnodig moeten teleurstellen.

Ooglidcorrectie

Nee, hoewel u het plaatsen van de verdoving wel zult voelen is het doorgaans geen pijnlijke operatie.

Vrijwel onmiddellijk, maar het duurt nog enkele weken tot maanden voordat de oogleden weer volledig natuurlijk ogen.

Het resultaat van een onderooglidcorrectie is direct zichtbaar, hoewel nog door zwelling gemaskeerd. Een optimaal effect kan na ongeveer 2 maanden verwacht worden.

Wij raden aan gedurende een week rust te nemen en niet actief te werken of sporten na een ooglidcorrectie.

Helaas vergoeden zorgverzekeraars een ooglidcorrectie vrijwel nooit.

Kinvergroting

Een kinvergroting is geen pijnlijke operatie. Wel zult u een beurs gevoel ervaren, en stijfheid van de onderlip.

Het resultaat van een kinvergroting is direct na de behandeling zichtbaar. In eerste instantie is er echter nog sprake van zwelling. Het eindresultaat is na een week of 6 goed te beoordelen.

Doorgaans adviseren wij een “rust” periode van 7 tot 14 dagen.

Een kinvergroting wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.